Sunday 29 September 2013

Aku Tak Mahu Seperti Dia

Tuhan temukan kita dengan pelbagai jenis manusia supaya kita boleh belajar dari mereka.
Tak semestinya yang nampak bijak, pandai, gah itu ideal sebagai contoh.
Tuhan temukan kita, kemudian Dia akan tunjuk pada kita apa hakikat disebalik rasa kagum pada mereka.

Satu hari nanti, 
Aku cuma berharap
Bila aku mampu untuk berjaya
Aku tak jadi macam dia
Yang mulanya aku kagumi
Yang mulanya aku hormati
Rupanya ada hitam pada hati
Yang rasa diri terlalu hebat
Sehingga merendah-rendahkan yang lain
Sampaikan sanggup bina tembok
Tak mahu bercampur dengan yang lain 
Kerana rasa tidak setanding dengan yang masih mentah

Aku cuma berharap
Aku tak jadi angkuh, sombong, bongkak
Aku sangat berharap
Aku tak teladani yang buruk dari dia.

Allah.. tetapkan hati ini.
Tetap sebagai hati seorang hamba. 

No comments:

Post a Comment